Götebooorrrrrg!

Under helgen som var åkte jag och Pernilla ner till Göteborg för att hälsa på Marika och Matts. Och för att gå på Liseberg.

På fredagen när vi kom ner så sprang jag och Prenilla en snabbis på stan. Jag köpte två par snygga fejkskinbyxor på Gina tricot och Pernilla ett par böcker på Sci-fi bokhandeln. Sen drog vi hem till Marika och Matts för att fixa till oss innan vi skulle ut och käka.
Maten köpte vi oss på Hard rock café. Där hade dom stora portioner med mat, ingen risk att gå hem hungrig. Det visades fotboll på tv:n så man fick stå ut med att folk skrek nej och ja om vartannat. Ölen var inte lika stor som servitrisen visade, men god var den.
Toaborstar tror jag inte att dom vet vad det är för nåt för toaletterna hade beläggning(ja, jag är arbetsskadad).

Jag köpte mig en asgod nachotallrik

Efter Hard rock så gick vi till Rockbaren. Till en början var det inte så mycket folk men det ändrades senare. Pernilla hittade ett grodspel hon skulle testa men råkade sätt pengen där vinstkvittot skulle komma ut.

Pernilla brevid en av maskinerna

Vi såg en kille som såg ut som Ross Geller i Vänner och nu kommer jag inte ihåg vem det var han såg ut som med skägg.
Marika och Matts drog hemåt medans jag och Pernilla stannade kvar på Rockbaren där vi träffade lite folk med mustasch, klamydia och lite andra grejer. Vi spelade lite ölspel med dom med ett ciggpaket. Orkade aldrig lägga reglerna på minnet.
Sedan gick vi därifrån och på jakt efter Murveln, men dit hittade vi aldrig. Så då köpte vi ostbågar och jordnötsringar och gick hem till Mika och Matts. Lite dåligt samvete hade vi då vi var tvungna att ringa på och väcka dom för att komma in.

På lördagen drog vi till Liseberg


Där var det massa folk vilket resulterade i att det blev en del köande så då blev det inte många karuseller. Vi invingde besöket med en tur på lisebergsbanan. Drygt en halvtimmmes kö, men vi hamnade längst fram :)


Vi åkte även Hang hai med ungefär samma kölängd, Balder med ca en timmes kö och kanonen med drygt en halvtimmes kö. Vi tog en tur i Kristallhuset också



Sen var vi alla fyra slitna av allt köande men vi åkte upp en sväng för att se lite på AtmosFear, men det var en sån kö. Så vi gfick till Ben & Jerrys där jag köpte glass och Marika en Belgisk våffla.

Göttigt!

Vi spelade lite men vann förstås inget. Jag och Pernilla köpte snablar, nej förlåt kablar.
Vi gick på konsum och köpte oss några punk och sedan slappade vi med spel. Siri förärade oss med ett besök och joinade spelet.

Pernilla i de ultra snygga glajjerna till spelet


På söndagen blev det en snabb sväng i Nordstan innan vi skulle med tåget hem. Där blev det ännu ett par snygga byxor men nu från hm och en top därifrån. Det fanns bara ett par kvar av byxorna och dom var, till Pernillas förtret, i min storlek :) Jag tog det som ett tecken och köpte dom.





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ross Geller var lik Tom Green med mustasch och som Jesus med långt hår. :)



HAHA, gillade verkligen meningen "där vi träffade lite folk med mustasch, klamydia och lite andra grejer" xD

2011-09-05 @ 23:27:28
Postat av: Mika

Skulle precis skriva det,"mustasch & klamydia", va fan missade vi eg?? haha!

2011-09-06 @ 10:42:10
Postat av: Annie

Så går det när man är duktig och går hem tidigt ;)

2011-09-06 @ 18:51:12
URL: http:// http://sheeightdevil.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Förresten, kul att det där "Brainstorm"-spelet urartade i "neger" hela tiden. xD

2011-09-08 @ 12:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0