Lördags morgon

Så var det lördag och solen lyser. Ena katten ropar på mat. Ska snart stilla hennes hunger.
Klippta klorna på dom förut. Tyckte det var dags när det lät som om det var två hundar som tassade runt här hemma.
Kaffe har jag i koppen också. Termos is the shit, bara den kunde hålla värmen lite bättre så skuller jag vara gladare.

När jag gick till jobbet igår och var typ framme såg jag farbror blå svischa förbi nere vid parken med blåljusen på. Undrar vart de skulle? Toakris så dom skyndade sig till torget? Det är min gissning.

Är på bättringsvägen från förkylningen också. Är mycket piggare. Imorrn blir det nog pump för att fira :)

Senare framåt kvällen kommer systeryster och Pörnill över. Då ska dom antagligen få kantarellpaj. Har inte riktigt bestämt om jag kanske skulle göra nåt annat istället. Vegetariskt förstås, annars så får ju in Pillan nåt :O
Men det lutar åt paj, är ju enkelt iaf. Fast min pajform är borta. Har sökt efter den i alla skåpen men varenda gång har varit ett misslyckande. Får köra lasagneformen istället. Har gjort det förut och det har funkat.

Nämnde jag förresten att stackars Annelie höll på att förlora ett ögonlock när jag skulle klippa luggen på henne? Eller ja, jag råkade nafsa lite med saxen. Gick inte ens hål i skinnet, men nervös blev jag. Annars var det en lyckad-första-luggklippning-på-annan-person-än-mig-själv försök.

Nä, ge katterna och mig själv mat var det jag skulle göra nu. Får klia ut John Blunds sand ordentligt först så att jag inte blandar ihop skålarna.

Kommentarer
Postat av: Bella

Hahaha, det hade jag glömt, så det har inte satt några djupa spår i mig, hahahahaahaha, djupa! Fattar du? :D Good luck with the pie!

2011-09-24 @ 21:38:41
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0