27jan2013

Om fredagen var det lön. Då beställde jag mig en surfplatta i tidig present till mig själv :) Köpte även till en väska att ha den i, en sån som man kan vika så att den kan stå själv så man kan ha händerna fria när man ligger i sängen och ser på film ;)
Fick hjälp av min kära svåger att välja då jag själv suger på såna saker. Den dyker väl upp nångång under veckan så jag får återkomma senare om hur den är :)
 
Förra fredagen(?) fick jag en lapp i brevlådan där det står att Arvika Fastigheter i samarbete med Hyresgästföreningen ska gå runt i lägenheterna och kolla standarden på lägenheterna för att få rättvis hyra. Så jag som har det lite rörigt här hemma fick mig en spark i röven att fixa lite. I måndags hade jag två Gekåskassar sprängfyllda med kartonger som jag lämnade på återvinningen. I tisdags hade jag en Gekåspåse med glas och ytterligare en påse, fast i modell mndre och av annan härkomst, om onsdagen också med glas och även några batterier. Så jävla skönt att bli av med. Att jag alltid ska skjuta på såna saker när jag ändå går förbi återvinningen i stort sett VARJE dag? Höjden av lathet är det.
Det är bra att de har återvinningsstationer lite fördelat över Arvika (centrum iaf). Men ett minus är att de inte har för porslin, elektronik och lampor/lysrör på dessa ställena. Iaf borta vid tobaken skulle det få plats med det. Sånt får man passa på att ta med OM man ska till soptippen. Vilket är, iaf i mitt fall, inte ofta.
 
I torsdags började jag att storstäda köket. Skåp och sånt. Rensa i skafferiet, torka ur hyllor och sånt. Torka av fläktdelar. Jädrar så tidsödande! Skönt attjag slipper sånt på jobbet iaf.
Hade tänkt att fortsätta nu under helgen men tycks ha kommit av mig :( Fast jag fixade lite med disken igår och soffbordet så jag har iaf gjort nåt. Och så tvättade jag. I vanlig ordning så funkade inte torktumlaren så har fått hänga upp lite tvätt i lägenheten.
I dag ska jag fixa toaletten och så ska jag dammsuga och inviga min H20 mop så det iaf är nån ordning inför imorrn. Och så måste jag fixa lapp om att de inte ska släppa ut flickorna.
Ser på Kim & AggieSjuan nu, kanske får lite inspiration ;)
 
Just det, igår var jag och Susanne och storhandlade. Då köpte jag mig 3 plantor. Dom ska få sitta på en hylla där inte katterna får tag på dom. Saknar att ha grönt i fönstrena men det är väl sånt man får ta när man har katt. Hade tänkt att testa att ha dom i fönstrena men det dröjde inte länge förrän Sussy var framme. Hade inte ens tagit ur dom ur kassen. Men jag är iaf hellre växtlös än kattlös :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Vi har också fått en sådan lapp så jag fick spunk och började spackla där katterna rivit sönder tapeter...hehehe :-) Inte för att det påverkar hyran på nåt vis eftersom det är vi som är ansvariga, men vill gärna att det ser ok ut när de kollar ändå :-) Huh... surfplatta... Jag tycker för mycket om min dator ;-)

Svar: Klart man vill ha det snyggt när folk kommer över. Själv lät jag katterna riv vara kvar. Det får bli en senare uppgift :-) Måste säga att det är väldigt smidigt med en surfplatta. Passar mig perfekt, men det är ju en smaksak :-)
Annie Svensson

2013-01-27 @ 18:43:35
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Monstars - Sticker utanför ramarna

Jag har inte hört något :/

Svar: Kommer nog snart ska du se :-)
Annie Svensson

2013-01-27 @ 19:18:43
URL: http://monstars.blogg.se
Postat av: Malin

Länkbonanza eller? ;)

Vi har haft hyresgästföreningen här, de kollar inte så noggrant, bara vilken standard kranar, spis, kylskåp, tak, tapeter och sånt har och hur gammalt det är. Tror det tog två minuter högst i våran tvåa.

Svar: Kupp, gillar länkar :-) Gött att ha fått en spark i baken så jag äntligen kom igång med städningen IAF :-)
Annie Svensson

2013-01-27 @ 20:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0