Så var det måndag.

Och helgen är över. Första arbetsveckan gjord och andra påbörjad.
Helgen har varit lugn.
Började lördagen drygt tio i åtta för att hinna fixa lite frukost innan Morgonpasset skulle börja sin första lördag/tvsänding. Hann inte se hela för tjugo i nio blev jag hämtad av Ann och göbben hennes för att sedan hämta Maria för att därefter ta oss till Hälsokompaniet för ett cykelpass och ett pass CX Worx. Mitt i cykelpasset så bestämde sig min mage att få mensvärk. Det var inge gött alls kan jag säga och det var nära att jag gick ut från passet. Och det mina vänner är nåt jag aldrig gjort, så det ska mycket till att jag gör det. Men efter drygt tio minuter, en kvart så var det över och jag kunde fortsätta utan problem.
 
Sen vid kl ett så hade jag tänkt mig att tvätta. Så jag samlade ihop allt som skulle bli rent och vandrade ner till källaren. Jag höll upp kortet för kortläsaren och det välbekanta pipet kom men inte klicket då dörrarna låses upp. Jag dubbelkollade att jag hade tid, och den hade försvunnit så jag bokade mig igen. Så testade jag igen men det bara pep till utan klicket. STÖN!!!! Jag hatar när den fördömda tvättstugan ska krångla. Speciellt eftersom jag måste tvätta och hade en överfylld IKEA-kasse. Men det var bara att gå upp igen. Beklagade mig på Facebook på för att jag skulle få lite sympatier. Pernilla erbjöd sig att mötas upp nere vid tvättstugan och testa hennes kort. Men föga förvånande så funkade inte det heller. Frågade brorsan om han hade lust att skjutsa mig till jobbet. Och som vanligt var svaret negativt. Så jag sköt tvätten till igår.
Resten av dagen bara tog jag bara det lugnt.

På söndagen så vaknade jag någorlunda tidigt, halv tio, vilket passade mina planer bra. Hade planer på att gå hemifrån senast elva för att hinna färdigt innan jag skulle iväg och träna. Då jag vaknade innan jag satt klockan så befann jag mig på jobbet då jag hade tänkt gå hemifrån. Slängde in i maskinerna och satte mig i soffan i vårat fikarum med min dator som jag plockat med mig och såg på film under tiden. Ganska gött faktiskt, synd det inte finns soffor nere i tvättstugan här så man kan göra samma sak.
Iaf, tvätten blev ren och torr och jag han hem och gosa lite med katterna innan det var dags att kila iväg. Soffläge resten av kvällen.
 
Idag så skippade jag träningen och tittade på wrestling istället. Inte för att jag inte skulle orkat träna för elfte dagen på rad utan för att jag var så sugen att titta på wrestling. Har inte gjort det på ett bra tag men nu har jag fått sug för det igen. Blir så imponerad av alla de farliga stuntsen dom gör och vad de utsätter sig för. Ett bra beslut av mig :) Blir tyvärr inge mer för idag för snart är det sovdags.
Ska fixa mig lite grönt chai te med honung och efter det är det mars i säng. Ska kolla lite bloggar medans teet dricks :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0