Söndag

Jahapp så var det till slut söndag. En av veckans tråkigaste dagar som bara består av en hel dags väntan på att det ska bli dags att lägga sig så att en tar sig upp till jobbet i tid på måndagen.
Eller det var nog mer så jag såg det förr tror jag. Sen jag började träna på söndagar så är inte söndagen så trist. Att köra ett pass pump och känna hur musklerna får jobba och vakna till liv följt av ett jampass där man får dansa arslet av sig är ett fint recept att bota söndagsdeppen:)
Sen att komma till Hälsokompaniet lite tidigare och sitta en sväng med karlarna och "värma upp" med en kopp kaffe och höra hur de retar varandra gör det hela bara ännu bättre:)
 
Igår så var jag och tränade på lördagsmorgonen första gången på länge. Hade egentligen inte tänkt att göra det men på fredagen så träffade jag min kollega och träningskompis Tanta (som jag kärvänligt kallar henne:)) som frågade om jag skulle med. Och jag kan ju inte gärna tacka nej då jag fick skjuts dit och hem;) Sen så har det ju inte varit så mycket träning under veckan så då kände jag att det kunde vara gött:) Först så var dessvärre cykelpasset fullbokat men under kvällen så gick det att boka sig på återbudslista. Och bara man hamnar på den så brukar det ordna sig i slutändan. Och jo det gjorde det, från 16:e reserv till att det till och med var några cyklar över. Efter cyklingen så blev det ett pass CX.
 
Sen på dagen så var jag förbi systeryster och svågern där den senare av dom skulle hjälpa mig att välja surfplatta och så skulle de bjuda på kaffe från deras nya fräna maskin:) Så jag gick lite tidigare för att gå till Konsum för att köpa lite kaffebröd och julmust. På ICA verkasr de inte ha kvar Aportekanes Julmust men på Konsum finns det än. Den enda sanna julmusten!
Jag har iaf bestämt mig för en surfplatta och den ska inhandlas när löninga kommer:)
 
Sen på kvällen så ägnade jag mig åt den underbara sysslan tvätt. Och som den gör titt som tätt nu förtiden så var det problem med torktumlaren så jag fick hänga upp kläder som inte fick plats i torkrummet i lägenheten istället. Irriterande speciellt med handdukar som blir så sträva ner de får hängtorka:/ Tänk om de kunde byta ut den där torktumlaren då de inte tycks fixa problemet.
 
Var också tanken igår att jag skulle vända tillbaka dygnet då jag ändå var uppe tidigt. Men jag gjorde misstaget att ta en powernap så jag var uppe till tre, fyra på morgonen iaf. Men jag vaknade någorlunda tidigt iaf, får se hur det går ikväll när det är dags att sova.
 
Nä nu börjar det bli ett jädra långt inlägg så nu får det banne mig räcka för nu.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh! Var det i tvättstuga två? Jag blev mäkta förbannad när jag upptäckte att torktumlaren inte fungerade. Den fungerade till en början men sen dog den. :/

Svar: Jupp, tycker de kunde ta och byta ut hela skiten för det de gjort hitills funkar ju tydligen inte.
Annie Svensson

2013-01-06 @ 17:18:18
Postat av: Tess

Snart drar min träning igång också och det är på söndagar :-) Livar upp! Fast jag tränar inte där du tränar.

Svar: Gött :) Vad ska du träna för nåt?
Annie Svensson

2013-01-06 @ 23:13:40
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Tess

Svar: Core, som jag tränat i två terminer. Fast höstterminen tycker jag inte räknas för jag var sjuk så ofta då att jag bara var med 4 gånger allt som allt :-S

Svar: Jobbigt när det blir så och man planerat att göra nåt. Hoppas du håller dig kry nu då.
Annie Svensson

2013-01-07 @ 21:39:24
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Bella

Apotekarnes är kung, ren hårdfakta!
Söndagsångest ja, jag har tisdagshat istället. Hela dagen är hemsk. Försöker komma på nåt kul att göra just de dagarna, för att liva upp denna pissdag, men inte kommit på nåt bra än :)

Svar: Oh ja!Tisdagar är nog den dagen jag är som tröttast på veckan tror jag, Men annars tycker jag nog den går ganska smärtfritt :) Du skulle ju kunna ha nåt med nån kompis på tisdagar. Typ gå och fika, promenad eller nåt och se till att göra det varje tisdag(förutom förstås om det nu är nåt annat som måste göras). Eller kanske starta en läscirkel med några stycken där ni har möten varje tisdag och går igenom den lästa boken.
Annie Svensson

2013-01-08 @ 19:31:32
URL: http://bellathebean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0